Uppåttjack, tack


Jag är så orkeslös. Har just tagit mig till tvättstugan (det tog bara tre dagar). Insåg till min fasa att jag bokat fel tid men tack och lov fanns en ledig som jag kunde boka på studs.
Och så måste jag städa. Ikväll kommer nyförlovade R&P förbi innan de far på sin lovetrip till Latinamerika. De vill ju säga hej då till Sebbe. Kanske lite till mig också.
Å, vilken jobbig dag. Vill bara sova.

Visst är det otrevligt med grannar, och annat pack som rör sig i krokarna, som inte tittar upp så att man kan hälsa. Jag tycker man - om man möter en människa där det inga andra människor finns - möter den andres blick som för att visa att den andre existerar. "Där är en annan människa". Lite så. Sunt förnuft.

Kommentarer

Nisse sa…
Visst är det tungt ibland. Jag är också så där matt och trött. Men det är vackert ute med sol som gnistrar i snön.

Det är nästan ännu värre när det är nån man känner litegrann... när de bara går förbi och "inte ser en" fast de vet att man är där och man vet att de vet. När det ju är så enkelt att bara nicka lite till varandra. Som du säger, erkänna att den andra existerar.

Hoppas din dag blir bra i alla fall. Det kan ju hända något spännande som får dig att glömma din trötthet.
Aronson sa…
Är de förlovade? Oops...

;-)
Anonym sa…
Har borjar det tunga antligen ge med sig. Har varit sol, bla himmel och snudd vindstilla (naja) i tva dagar nu.
Tank vad det gor pa humoret! :)

Har ocksa svart for folk som har skygglapparna pa. Tycker det ar trakigt. Och ganska oforskamt.
Har reagerat pa att det ar heeelt annorlunda har. Alla halsar pa alla och ar mycket mer oppna och pratglada. Me like. Da kanner man sig inte lika ensam... ;)

Natet verkar dra ut pa tiden, tyvarr. Men jag far val leva utanfor cybern ett tag. Det gar ju faktiskt. Om man maste. *s*

KRAM!
Ninde sa…
Håller med, blir liksom en osäkerhetsfaktor om man inte möter varandras ögon, oartigt.

*uppmuntringspuff* :)
Kim da Costa sa…
Nisse - Tack, dagen blev bra ändå. Vi var ute i skogen och plötsligt dök det upp en man. "HEJ", sa han med versaler. Det kändes som ett tecken. :)
Myra - Det är bra det, bara de inte har noll eq och fattar när man vill bli lämnad i fred. Då räcker det med ett Hej och ett Hej då.
Ninde - JA, osäkerhetsfaktor. Bra sagt.
Therese M sa…
Maailman hienoin kuva!
Ps. Päivän fraasi on: Aneeminen maalaistollo. :D

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur