Dagens lunch

Jag är ju en vän av matlådan men då och då handlar jag en färdigrätt till lunch. Idag blev det en Bosporen Vegan från Bosphorus vars affärsidé du kan läsa om här.
Denna lilla låda inhandlade jag på Hemköp och jag blev faktiskt mätt (vilket inte är så vanligt i mitt fall). Måltiden innehåller merci köfte (smarrigt), saksuka (smaskens), vinbladsdolmar (ljuvligt gott), kisir (okej), grönbullar (mycket goda, innehållande potatis, bulgur, broccoli, spenat, soltorkad tomat samt kryddor + citron), sallad samt soltorkad tomat.
Priset ligger på 69 kr och är lite magstarkt i mitt tycke men jag blev inte bara mätt - jag blev även glad av den granna maten som dessutom har lågt GI-värde, är kalorisnål och fiberrik.

Kommentarer

Aronson sa…
Jag åt sushi. Mums!
Nisse sa…
Oj det låter ju perfekt... kan du skicka hit en till mig?
Kim da Costa sa…
Aron - En gång testade jag veg. sushi. Minns dock ej vad jag tyckte.
Nisse - En låda är på väg. De ljuva dofterna lär dock göra att maten är slut när paketet kommit fram.
Ninde sa…
Åh va gott det låter! Tack för tipset! *träningshungrig*
Anonym sa…
Sitter och bloggar medan jag försöker klura ut vad vi ska ha till middag.
Nu blev jag ju vrålhungrig!

;)

(Har du sett vad mycket prickar och ringar jag har!?)
Anonym sa…
Mmmmm, ser ju jättegott ut:/
Anonym sa…
Läste precis i en tidning (ehum, det var visst Amelia - men det var mammas! säger jag till mitt försvar) att SM Reinfeldt loosat ett antal kilo genom "svarta låda"-metoden. Han får levererat en svart matlåda med lunch och två mellanmål designade av en kostexpert.

Till konceptet hör sms som talar om när det är dags att äta! Tänk Skalman! ;-)

Det skulle jag behöva. Lossa några kg, få maten "serverad" och att nån talar om för mig att "nu är det dags att äta!". (Skulle behöva nån som talade om att "nu är det det dags att sova" också, men det tror jag inte ingår i Reinfeldts tjänst...

300 pix per dag går det visst på. Kan nån ge mig ett lite bättre pris på det så slår jag till! ;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur