Djurplågeri

Min underbara Sebbe ska aldrig behöva träffa en djurplågare

Det är mycket djurplågeri i pressen numera och jag blir så ledsen i hjärtat när jag läser om stackars hunden Tusse som med en machete blev misshandlad av sin idiot till husse. Ynka 3000 kr i böter + villkorlig dom blev gubbens straff. Återigen vill jag ta alla ledsna djur i min famn. Tårarna är nära när jag i slutet av artikeln läser; "Tusse heter egentligen något annat".
Buhuhuu.
Jag vill krama Sebbe nu men måste jobba klart + gå på möte.
*Snyft*

Kommentarer

Anonym sa…
Ah! Far en klump i magen.
Kommer inte in pa lanken, den sager bara error on page.

Men jag behover inte lasa, blir tarogd iaf...
Anonym sa…
Usch, jag orkar inte ens läsa såntdär. Stänger helt av. Det är FÖR hemskt.
Kottemor sa…
Jag läste samma och blev sååå jäkla ilsk!!
Fattar ej varför as som plågar djur inte får fängelse i evigheter,liksom jag ej fattar hur pedofiler kan få behålla k*ken,det finns inget annat straff än o kapa av den!!
Ouff jag blir så ilsk...
Lillhjärtat mitt hoppas jag verkligen inte heller råkar ut för ngt sådant och alla som rör ngn av mina pojkar skulle få ett Lejon på sig,så är det bara...Grrr!

Hur många CD skivor har du?!!
Vilket arbete!!
Helimpad!!:)
Ninde sa…
Háng em' high! Jag har noll sympati för såna människor:(
*vässar lejonklorna*
Kim da Costa sa…
Alla - hemskt är det! Man blir förtvivlad.
Kottemor - Jag vet faktiskt inte hur många CD:s jag har. Madonna har dock en egen hylla som ej syns på bilden. :)
Anonym sa…
DET FINNS MÅNGA SJUKA JÄVLAR DÄR UTE!!!HUR I HELVETE KAN MAN GÖRA SÅ MOT ETT STACKARS DJUR!!!IDAG ÅKTE PICASSO HEM TILL SIN HUSSE OCH MATTE EFTER 5 VECKOR HOS OSS MAN SAKNAR DEN LILLE KRABBATEN OCH JAG SKULLE ALDRIG MISSHANDLA ETT DJUR INTE MITT EGET ELLER NÅGON ANNAS HELLER.JAG BLIR SÅ ARG NÄR JAG LÄSER VAD FOLK GÖR MED SINA "ÄLSKADE" HUSDJUR OCH FAMILJE MEDLEMMAR...JAG SKULLE GÖRA ALLT FÖR ATT FÅ EN SISTA PUSS AV VÅRAN BAMSE SOM GICK BORT FÖR 2 ÅR OCH 1 MÅNAD 1 VECKA 8 TIMMAR 23 MINUTER SEDAN//Risto
Anonym sa…
Fyyy, vad ont i magen jag får. :-/
Anonym sa…
Fattar inte heller hur man kan göra så mot en älskvärd, oskyldig liten vovve som är totalt beroende av sin matte/husse. Helsjukt.
Anonym sa…
Har läst om händelsen och jag blir galen och gråtfärdig! Det finns så hemska människor där ute, det värsta är att djur inte värderas lika högt som människor och inte alls ses som liv med förmåga att lida... usch... Fy fan vad arg jag blir!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur