Första genomlyssningen, delfinal 1

På väg till...
1. Elin Lanto "Money"

"Det är lite mer glitter och lite högre klackar", säger tösen. Småsvängig. Men jag stör mig på pengatemat. Man talar inte om pengar - man sjunger definitivt inte om pengar (bortsett från Abba dårå). Och sjunger hon bitch!? Kära hjärtanes. Men visst kommer jag inom kort, med ett par paraplydrinkar innanför finblusen, stå och skaka köttet till denna låt på en gayklubb nära dig.
2. Andersson & Gibson "Anything But You"
Aleena tycker om att säga "liksom"... Lugn och fin låt. Förmodligen en megaflopp. Otroligt ointressanta artister. Men lite fin.
3. Anna Book "Samba Sambero"
"Det känns positivt", säger Anna. Föga förvånande. Hon är lite rar ändå. Alla snackar om "ABC" men jag gillade ju uppföljaren "Det finns en morgondag" (1987) betydligt bättre. "Samba Sombero" låter väldigt Barbados. Annas hjärta dansar av kärleken i blodet. Det är bra. Dansa på.
4. Addis Black Widow "Clubbin"
Att Cream inte är med är ju... tradigt. Hon ÄR ju Addis Black Widow. Låten är bäst hittills men kommer förmodligen inte att funka alls.
5. Andreas Lundstedt "Move"
Jag är sååå trött på allt som har med Alcazar, Andreas Lundstedt och Magnus Carlsson att göra. Så var det sagt. Nä... vilken kalkon. Inte alls kul. Inte alls min kopp. Snälla. Nej.
6. Tommy Nilsson "Jag tror på människan"
"Ska det hända något i min karriär ska jag vara med", säger Tompa. Ja, det är exakt en sån låt man kunde förvänta sig. Växer nog, men just nu... boooring.
7. Sofia Berntson "Hypnotized"
"Jag slutade röka för ett par månader sedan". Väldigt white trashigt sagt. Japp, det är en (H)Elena* Paparizou-låt. Dock ganska b.
8. Uno & Irma "God morgon"
Å! Glad, fin låt! Pop. Trevlig, positiv låt.

Jag hoppas:
Till Globen:
- Addis Black Widow "Clubbin"
- Uno & Irma "God morgon"

Jag tror:
Till Globen:
- Anna Book "Samba Sombero"
- Tommy Nilsson "Jag tror på människan"


*Har fortfarande inte accepterat H:et. Elena är sååå fint. Helena sååå boring.

Kommentarer

Nisse sa…
Tommy Nilsson... är han inte lite tråkig? Jag har rört vid honom en gång... inte blev jag upphetsad för det :0)

Ska i alla fall bli lite kul att titta (och lyssna förstås) i morgon.
Anonym sa…
Herrugud Kimpan, vilken musiksmak du har...(;-)
Anonym sa…
Jag vägrar att skriva H! Elena ska det vara! Hur det där hået äcklats sig in vill jag inte ens veta!

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur