Attack!

Nu har vi upplevt drama igen - på högsta nivå! Jag och Sebbe var ute och promenerade och verkligen njöt av det perfekta vädret (lagom varmt med en svalkande vind). Plötsligt - mitt bland ett gäng kolonilotter - dök det upp en katt. Istället för att backa kom han (?) närmare och närmare medan jag höll Sebbe så långt ifrån honom som möjligt. Till slut insåg jag att katten var på väg att gå till attack och instinktivt lyfte jag upp Sebbe som skrek i panik. Katten fräste och såg fruktansvärt arg och farlig ut och jag rusade därifrån med Sebbe i famnen. Hjärtat mitt slår fortfarande i ohälsosamt tempo.
Det gjorde så ont att höra Sebbes hjärtskärande skrik.

En annan gång kom en katt fram till oss och klappade till Sebbe. Bara så där. Mycket obehagligt. Och häromveckan blev hunden min påhoppad av en stor tik. Även då blödde mitt arma hjärta. För att inte tala om när Sebbe var riktigt liten och schlagerstjärnans enorma hund bet honom så han fick näsblod!

Hujedamej.

Kommentarer

eurofivestar sa…
Katter är onda.
Så är det bara :-)
Snygga nya färger. Väldigt Älvsjömässan 75.
Kim da Costa sa…
Eurodarling - HAHA! Ja, verkligen Älvsjömässan 75! How lovely. Äntligen är du tillbaka.
eurofivestar sa…
Ja, det krävs mer än 4 dagars sprit, sol och karaoke för att bli av med mig. Hahaha :)
X Man sa…
Jag tycker det ser ganska finkst ut ;)
X Man sa…
Hmm... jag skulle ju kommentera "katten" och inte ert samtal ;)

Jag tycker ju förstås om katter också, men inte om onda katter, såsom inte heller om onda hundar. Alla ska vara vänner med alla, så de så :)
Kim da Costa sa…
Euro - Det hoppas jag verkligen. För sommaren har just börjat!
X Man - Du har rätt. Man ska vara rar och snäll och fin. Så det så.
X Man sa…
En fråga...

Kan någon snäll människa berätta hur mycket pengar man behöver till mat i Stockholm, alltså vad kostar det att äta på en medelmåttlig restaurang? Då tänker jag främst på middag.
Kim da Costa sa…
X Man - Det är nog lättast om du går in på exempelvis alltomstockholm.se och kollar sådana restauranger du skulle vilja gå på! :)
Jag äter mest på indiska hak och det brukar gå på en sisådär 150-200 kr.
X Man sa…
det låter ganska billigt? Jag räknade med att max 30 euro, så det är väl ca 280 kr. Jag kollade faktist lite igår på stockholmtown.com... men man vet ju aldrig var man befinner sig när man blir vrålhungrig :)
Men tack för tipset, ska kolla
Anonym sa…
Gud, jag avskyr katter! Dom är så himla opålitliga!
Kim da Costa sa…
X Man - De sunkiga indiska krogar jag går på är inte särskilt dyra :D
Tennis - Opålitliga ja! Precis som karlar.
Aronson sa…
Naaaawwww. Lille Sebbe. Stackaren.

Mår han bra nu? Har han hämtat sig?
Anonym sa…
Usch, det där är min värsta mardröm sedan vi fått Bruno. Jag är livrädd för att valpen ska bli attackerad.
Ponte sa…
Du får hålla Sebbe ifrån andra farliga djur!
Kim da Costa sa…
Aron - Sebbe hämtar sig alltid mycket snabbt! :)
Magnus - Det är jobbigt. Man vet aldrig när en galen katt eller hund kan dyka upp. :(
Ponte - Jag gör mitt yttersta! Lovar.
Nisse sa…
Men vilken dum katt. Jag trodde katter bara slogs om de blev jagade av hundar och inte kom undan. Det finns faktiskt dumma hundar också som jagar katter.

Stackars Sebbe och stackars dig. Ni får skaffa skyddsutrustning. Nithalsband åt Sebbe och pepparspray till dig, kanske?

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur