Jag avgår


"Jag ska festa som en tonåring" deklarerade jag när jag gick från jobbet i fredags. I efterhand tycker jag att jag lyckades ganska bra.
I fredags träffade jag min vän Stoffe på favorithaket. Trevligt, trevligt. I lördags hade jag besök av kamrater. Mello och sedan Lino.

Tyvärr blir jag ju väldigt trött numera och orkar inte vara på lokal hela natten trots bra musik och trevligt sällskap. Jag blir inte ens så där full-trött utan bara trött-trött. I lördags när jag åkte t-bana hem kände jag iofs att jag ville kräkas och jag kräks verkligen väldigt, väldigt sällan. En gång vart femte år eller så. Jag insåg att det var säkrast att kliva av t-banan och promenera hem istället så det gjorde jag.

Idag känns det som om jag sprungit ett maraton (inte för att jag någonsin skulle göra det). Varenda muskel gråter och ömmar. Jag har funderat och funderat och kommit fram till att jag måste acceptera att min storhetstid som festprisse är över. Jag försökte blåsa liv i festblåsan ett par gånger, dock utan särskilt lyckat resultat. Tack, det var en trevlig tid vi hade tillsammans men nu måste jag låta dig gå. Jag sitter hellre hemma med Sebbe. Jag avgår. Jag abdikerar. Nu får någon annan ta över (Jompa, är du redo?).

En festprisses uppgång och fall är härmed ett konstaterande.

Festprissen 1994-2007 RIP
Bilder från tiden vi hade:
(med Tina, Poonam, Jompa, Kicki, Micke, Magnus, Jari Sillanpää m.fl.)


Kommentarer

Aronson sa…
Men alltså nej. Så här kan du ju inte göra. Klart grabben ska festa. Man BEHÖVER ju inte dricka sig medvetslös varenda gång(eller vad säger ni, honken och tennis...?). Och så kan man sova lite på eftermiddagen innan, det gör Aronson.

Och dessutom: var ska vi annars ha våra roliga förfester?

Ompröva, ompröva, ompröva!
Anonym sa…
Åh, hu så sorgligt. Det värsta av allt är att jag funderar på att göra samma sak.

Men en glad nyheter är i alla fall att du kanske får ändra din status snart. Verkar det som.

Puss söta
Anonym sa…
Oj vad många frisyrer,, men Lila??
Kim da Costa sa…
Aron - Ni kan fortfarande komma förbi och förfesta. Så kan jag gå och lägga mig sedan när ni drar vidare. ;)
Lotta - Vi kan ju börja på någon kvällskurs tillsammans. Hihi.
Henke - Ja, du vet; lila var det nya svarta på den tiden.
Anonym sa…
Men du! Vart glad att det räckte tills nu. Själv gick min över för några veckor sedan, nu måste jag bara inse att det faktiskt är jobbigare dagen efter än vad det är roligt just då.
Kim da Costa sa…
Tennis - I ditt fall är det bara en tillfällig svacka! Jag lovar.
Nisse sa…
Det kommer en ny festperiod när man är i 40-årsåldern. Man behöver några år emellan att vila upp sig på. Sen kan man festa järnet igen.
Anonym sa…
Neeeej! Jag som tänkte att vi skulle parta snart igen... Och Aronson, jag är mycket försiktig med spriten... haha. ;-)
Kim da Costa sa…
Nisse - Jag har hört talas om det där. Och jag väntar med spänning.
Honky - Vi kan ses ändå :) Och leka andra lekar.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur