"Är det cancer?"

Varning! Småäckligt inlägg.

Jag lyfte upp tröjan och frågade uppgivet men väldigt rakt på sak; "Är det cancer?"
Min sjuksköterskevän tog en snabb titt och konstaterade; "Nej, det är inte cancer. Det är bara en sån där vårta man kan få när man kommer upp i åldrarna."
Jag: "Fy tusan. Det är ju jätteäckligt!"
Sjuksköterskevännen: "Ja, men det är inte cancer."
Jag: "Men varför får man såna?"
Sjuksköterskevännen: "Jag vet inte."
Jag: "Men vad innehåller den?"
Sjuksköterskevännen: "Jag vet faktiskt inte. Överflödig hud kanske."
Jag: "Säkert gifter!"
Sjuksköterskevännen: "Kanske."
Jag: "Men hur blir man av med dem?"
Sjuksköterskevännen: "Vi kan knyta en sytråd runt den så den dör och faller av."
Jag: "Har du gjort det någon gång?"
Sjuksköterskevännen: "Ja, en gång. Min bror försökte klippa bort den från min kropp men han klippte mig i örat så vi körde med trådmetoden."
Jag (som ogärna uppsöker läkare): "Jag hämtar tråd."

Så nu har jag en svart tråd runt en vårta (fy vilket fult ord) någonstans på överkroppen.

Kommentarer

Aronson sa…
Förlåt att jag säger det, men vårtor är verkligen äckliga...

Men jag hoppas det går bra för dig... =)
Kim da Costa sa…
Jag VET! Jag hat-hat-hatar vårtor och ser ner på människor som har såna. Eller nåt...
Anonym sa…
Utan skönhetsfläckar får du väl skaffa dig livvakter nu?
Kim da Costa sa…
Jontas - Kanske... Å, nej. Det tänkte jag inte på. :(
Anonym sa…
Se det som ett plagg. Och allt klär ju en skönhet. ; )
Anonym sa…
Jag kan kontra med könsvårtorna jag blev drabbad av förut (som tur är har kondylomen försvunnit nu) och bölden på skinkan jag hade innan jul. Full med var.

Känner du dig mindre äcklig med din lilla skinnbit då?

Puss
Kim da Costa sa…
Tennis - Du är en flirtmaskin.
Lotta - Å, kära hjärtanes. Du lever ett hårt liv!

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur