Vem är du, vem är jag?

Ganska ofta inkommer mail med frågan "Vem är du?"
Svar:
Jag är stockholmare, svensk, finsk, skandinav, nordbo, västgöte, europé, stenbock, son, lillebror, storebror, gudfar, hundägare, gay, miljöpartist, singel, arbetande, schlagerbög, blåögd, vegetarian, 30+, sopsorterare, kontrollmänniska, popfjolla, humoristisk, internetälskare, tänkande, osäker, lat, omtänksam, glasögonorm, fotgängare, astmatiker, rödvinsnjutare, simmare, DN-läsare, kul, exhibitionist, telefonfobiker, lagom, mycket, Illustrerad vetenskap-prenumerant, cyklist, oimponerad, våghalsig, storstadsälskare, föränderlig, jordnära, rättvis, sökare, onyfiken (tyvärr), noggrann, slarvig, latino lover, orolig, ärlig, dansant, väluppfostrad, kärlekskrank, kärleksfull, omhändertagande, storfotad, introvert, nyhetsberoende, snobballergisk, observant, cigaretthatare samt språkintresserad.
Dvs. ganska ordinär.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag blev något lugnare när jag såg "miljöpartist" eftersom jag först såg bilden och associerade till sverigedemokrat. Ack, så fel jag har. Och varför kan jag inte se en svensk flagga utan att tänka på sverigedemokrater?
Kim da Costa sa…
Jontas - HAHAHA! Jag tror att de flesta av oss är en smula skadade på den fronten. Let's reclaim the flag.
Anonym sa…
Min flagga är tvärrandig och har sex färger. Också många sverigedemokraters flagga, men det vill de inte erkänna.
Kottemor sa…
Men himskans tjusig bild trots att flaggan lyser i ögonen på många!
hahahaa

jadu,jag har iaf gjort stora försök till att gräva fram bilen min ihopp om att jag kan ta mig till jobb imorrn...
suck.
kazarnowicz sa…
Kim: JA! Visst är det en sjuk fråga? Jag brukar poängtera att det är en fråga som är sjukt oinspirerad och säger att avsändaren är rätt fantasilös - och ger dem en chans till att formulera en bättre.
Anonym sa…
Vilken ljuvlig personlighet =) Saknas förresten bara en blondering på frillan på bilden så tror jag Pascalidou skulle RASA!
Anonym sa…
Vi glasögonormar måste hålla ihop!
Kim da Costa sa…
Kotte - Jag tycker du ska stanna hemma och mysa!
Micke - Bra sagt. Jag brukar tyvärr inte vara lika "kaxig". Men jag jobbar på det..
Honky - Eller hur :)

För övrigt vill jag påpeka att jag inte har en svensk flagga på väggen hemma. Bilden togs på en fotbollskrog på Söder. Är faktiskt en smula allergisk mot flaggor överlag.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur