Bloggeriblogg

På morgonnyheterna pratas det om den egyptiske bloggaren som ställts inför rätta pga att han i sin blogg sägs hetsa mot islam och förtala presidenten. Är det inte hemskt, så säg. Jag känner att jag borde blogga lite vassare. Bara för att jag kan göra det utan att bli fängslad. Bara för att stötta dem som inte kan göra det. Dessvärre har jag inte så vassa åsikter om saker och ting så det skulle bara bli ugnspannkaka av det hela.

Istället bloggar jag om hur jag inte kan känna sympati för folk som ger sig ut på svaga isar och sedan faller i sjön. Samma sak varje år.
Eller de som åker offpist. Samma sak varje år.

Jag bloggar också om den israeliske diplomaten som hittades naken med en gummiboll i munnen. Nu skickas han hem från El Salvador. Låt mannen leka loss, säger jag. "Tsuriel Raphael var naken, förutom munkavle och utrustning för sadomasochistiska sexlekar". Haha, så mysigt.

Jag bloggar vidare om att Carola "hånades" av en finsk dragshowgrupp under dragningen av startordningen i ESC.
Ja, det är sådant här jag bloggar om idag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur