En hyllning

Det var länge sedan jag hyllade någon i denna blogg men nu är det dags igen. Idag vill jag sjunga "I love you, baby" till min vän herr Green som nyss var inne på kontoret och gav mig ett peptalk utan dess like. Det bästa är att jag vet att han alltid menar det han säger och dessutom har han oftast rätt.
Första gången jag träffade herr Green var 1994. Jag hatade hans 90-talspage (den blev inte långvarig, tack och lov) och dejtade hans ex (samma parentes funkar här).
Jag vet inte riktigt när eller hur vi fann varandra, herr Green och jag, men jag är glad över att vi gjorde det. Få känner mig så väl.
Herr Green är både rolig och bra som vän. Han är ett vandrande lexikon. Han är rak och han är pladdrig. Och han vet vad han ska säga för att hjälpa mig att höja min självkänsla.
Så; puss herr Green. Mys och gos.

Kommentarer

annen sa…
Jag tänker hylla dig genom att länka till dig! :)
Anonym sa…
Jag är mest nyfiken: Vad gööör ni i hörnet!?
Ni ser glada ut iaf. :)

*fantiserar mer än vad som är bra* ;)
Kim da Costa sa…
Annen - Tack detsamma :)
Myra - Vi är på midsommarfest. Vi står väl och viskar om något spännande. Och fnittrar så där som tonårstöser ofta gör. :)
Nisse sa…
Hurra, hurra Kim har namnsdag i dag! Grattis!

Önskar dig en alldeles förträfflig Kimdag i dag.

Kram

PS jag är inloggad!
Ponte sa…
Jättegrattis på namnsdagen!
Kottemor sa…
Gratulerar även jag på namnsdagen!:)
Och väldans fnittrigt foto!;)

Den där Green verkar vara en trevlig prick!
Pepping behöver man alltid!

Hoppas du har en riktigt bra namnsdag!
Kim da Costa sa…
Kottemor - Tack så mycket. Det blev en trevlig men "vanlig" dag. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur