Kaffe och tårar

Svagt kaffe gör mig irriterad. Jag tror iofs att jag dricker abnormt starkt kaffe. När jag spenderade min barndoms somrar hos farmor på den finländska västkusten dracks det kaffe från morgon till kväll. Normala barn drack saft men i min släkt var det kaffe från dag ett. Så man blir som man umgås.

Det var inte det jag skulle säga, utan; vill du ha starkt kaffe ska du inte låta engelsmannen på jobbet brygga det.

Never forget!

Edit: Exakt en timme senare kommer han in och säger; "den kaffe war inte så gott".

Kommentarer

Anonym sa…
Svagt kaffe är nästan det värsta som finns! :-/
Jerry sa…
Jag älskar också starkt kaffe. Avskyr svagt...
X Man sa…
Hmm... jag har också druckit kaffe så länge som jag kommer ihåg... vet inte dock hur gammal jag var när jag började... man kommer ju inte ihåg allt ;)

Men syrrans barn 6 och 8 or, dricker inte kaffe ännu...
Kim da Costa sa…
Honky, Jerppa & X Man - Som man brukar säga; kaffe är kaffe och te är te.
Anonym sa…
kan inte annat än att hålla med, starkt och svart ska det vara - det är min refräng.
Ponte sa…
Zoegas etiopiska ekologiska är supergott, finns bara som "mala bönor i butik" variant här i Skåne iallafall...

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur