Retrospective

Det blev en helkväll.
Först mellodrama hos Hundvakten. Jag röstade på Månsy tre gånger. Två gånger för min egen räkning och en gång för min fars, som sms:ade från utlandet och sa att "Cara Mia" var hans favorit.
Sedan skulle vi gå på Lino men den kilometerlånga kön gjorde att vi gick till Connection istället och för första gången på evigheter upplevde jag en lyckad utekväll. Kul var det, på alla vis.
I bardisken träffade jag en yngling som basunerade ut att han och jag minsann skulle bli ihop. Men jag skulle inte tro det...

Slutfacit; årets Mello var bra. Bäst var Kristian Luuk. Sötast var Måns. Sexigast var Sebastian. Bästa låten hade Verona ("La Musica"). Sämst var Tommy Nilsson. Tröttast var jag på Carola. Flest rysningar gav Marie Lindberg. Töntigast var Magnus Uggla. Mest växte Sonja Aldéns "För att du finns" och Sofias "Hypnotized".
Jag hade nog helst skickat en ballad (läs: Sarah Dawn Finer) till Helsingfors. Startfältet i ESC har redan så många rockiga låtar.

Kommentarer

malin sa…
Bra sammanfattning! Synd att det inte gick att rösta på Luuk - han stack lätt ut =)
Anonym sa…
Ja Sonja var faktiskt en höjdare!
J sa…
Är oxå lite småkär i Måns. Min sambo gillade inte riktigt mitt dräggel igår så i ren protest blev han kär i Sanna Nielsen och Andreas Johnsons körtjej. Så nu är det jämnt :-)
Anonym sa…
yay, sarah dawn finer. :) kul att kvällen blev lyckad i alla fall!
Anonym sa…
Men fan ta den jävla juryn som gav Måns så låga poäng,, hela globen buade ut juryn,,
Anonym sa…
och högst jubel för en tolva FICK:: Mums Mums Zemlan.
Miss J sa…
Absolut bäst: När Luuk & Björkman sjöng duett =)
Pinsammast: Bookmänniskan som inte lyckades sjunga en enda ton rent.
Sexigast: Thomas Andersson Wij när han sjöng "Evighet" så jag fick ståpäls.
Bäst:Sarah!
Kim da Costa sa…
Malin - Eller hur!? :) Han kanske kan ställa upp med en låt nästa år så vi kan rösta.
Honken - Ja, det var hon. Konstigt att det inte gick bättre för henne.
J - Det är bra! Jämställt ska det vara. :)
Varga - Ja, hon är en mkt fin kvinna. Hoppas din afton också var bra.
Henke - Du är en tonårsflicka in heat.
Miss J - Men jag är så glad för Annas skull ändå. Hon verkar snäll.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur