To do

Alldeles strax ska jag lämna kontoret och njuta av tre dagars "långhelg". Jag tänkte tillbringa min ledighet med att faktiskt få saker och ting gjorda och kom på att om jag publicerar en lista över de sakerna kanske jag blir mer motiverad. Så jag återkommer på torsdag och berättar hur det gick. Här är min lista:

* Städa ur det stora skåpet i köket.
* Sortera alla papper som finns i ovannämnda skåp i vuxna pärmar och (håll i dig nu, Honkytonk) plastfickor!
* Städa ur skåpet med Sebbes grejer. Hitta en bättre plats för dem.
* Gör något åt det eländiga skafferiet.
* Dammtorka, dammsug, skura golvet, byt sängkläder.
* Tvätta sofföverdraget.
* Beställ nytt pass + ID-kort.
* Beställ nytt VISA-kort.
* Skicka personbevis till hyresvärden.
* Klipp Sebbes klor, borsta honom grundligt (ny tova bakom höger öra) och bada honom.
* För, av säkerhetsskäl, över frontpagedokument från stationära datorn till laptopen.
* För över bilder från datorn till CD.
* Försök få lite ordning i CuteFTP.
* Påbörja arbetet med DA-hemsidan.
* Sov!

Kommentarer

Anonym sa…
Åhh, det låter underbart. Både med långhelg och med att sortera in papper i pärmar och plastfickor!
Anonym sa…
"Ledighet"? Ja allt är väl relativt... ;-)
Aronson sa…
Det är kanske så du menar, men du vet att man får hem brev om pass och sånt, att du alltså inte behöver söka upp hur du ska göra, utan det kommer brev till dig...?

/Ordningssamme Aronson ;-)
Anonym sa…
Vad är en CuteFTP? Nåt riktigt snuskigt va? ; )
Kim da Costa sa…
Honky - Å, vad det prasslar om fickorna här hemma!
Jonaz - Ja... Det är ju det.
Aronson - Ordningen själv!
Tennis - Haha. Inte så värst. http://www.cuteftp.com/

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Visitkort och cola