Torsdagstankar

Igår upptäckte jag till min enorma irritation att min käre hund haft bus för sig; han hade vid något tillfälle under de senaste två dagarna roat sig med att bita av dammsugarsladden. Är det något jag inte har lust att lägga pengar på just nu är det en ny dammsugare. Fy tusan.
På söndag tänker jag (efter att ha ölat med "Slynan") fira in våren på båten. Är det någon puma som ska dit? Jag har inte varit där på evigheter - det är ett sådant stort projekt varje gång och man blir alltid lite extra rund under fötterna och ramlar hem när andra är på väg till jobbet (om alls).
Herr Israels resa kan komma att skjutas på framtiden på grund av sjukdom i (den stora feta judiska) familjen. Det är väl okej men jag har varit med om detta tidigare och jag undrar vad det är för fel på min karma.
Någon ny tv-gala har ägt rum och jag kräks så på alla dessa galor. Är det någon som orkar se dem? Eller bry sig?
Å, Brothers & Sisters - älska denna serie!
Mycket gnälliga tanter på kontaktförmedlingen denna morgon. "Handlar det bara om sex för er karlar", fnyser de. "Ja", säger jag. "Klockan har inte ens slagit åtta och herrarna är inte på jakt efter Den Stora Kärleken vid denna tid på dygnet. De vill bara få sig en snabb fix". Det måste vara jobbigt att vara hetero och komma från Mars resp. Venus.
Det bästa med att vara singel är att man slipper förklara sig hela tiden. Jag tänker på det ibland. I mina förhållanden har jag alltid blivit galen på det eviga pladdret och förklarandet.
- Varför gjorde du så?
- För att jag hade lust att göra så!
Det sämsta med att vara singel är att tomheten blir så enormt tom mellan varven.

Happy torsdag.

Kommentarer

Oswald sa…
Brothers & Sisters is da shit.
Inte lika bra som Bettan och Grejjan. Men det duger.

Jag är i Stockholm i helgen, men har ju ett arbete att sköta. Då kan man ju inte gå på båtar.
Anonym sa…
kan nu inte laga sugarsladden med lite isoleringsband? det duger säkert till nästa bett
Kim da Costa sa…
Oswald - Synd :( Kan du inte busa till det lite och ta sovmorgon?
Tlh - Mitt ex-ex ska komma och fixa ny sladd. :)
Nisse sa…
Du kan väl byta ut sladden mot en ny?

Jag håller alla mina tummar för att tjocka släkten ska vara frisk så Herr Israel kommer till dig.
Kim da Costa sa…
Nisse - Ja :) Jag ska få hjälp av mitt goda ex-ex. Han kan allt jag inte kan. Bless him.
Kottemor sa…
Nejmen!
Ett sånt frö din lille vovve är!

Jag blev lite besviken på Brothers & Sisters,bänkad för att se om ngt i stil med Ally kunde dyka upp men inte:(
Lovar att ge det en chans till!

Annars ser det ut som om du haft en trevlig helg!:)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Visitkort och cola