Fashionabel måste man icke vara. Men bekväm.

Har ni tänkt på hur viktigt det är att man bär kläder man trivs i? När jag har på mig något jag inte känner mig ok i sjunker hela jag ihop med en stilla önskan om att bli osynlig.
Som idag. Kom hem efter jobbet och slängde av mig vinterjackan (som ju fick lov att åka fram igen häromdagen) och drog på mig en ca år 1996 köpt (då oerhört snygg, poppis och dyr) tunn jacka. Det borde jag inte ha gjort. Under hela min och Sebbes promenad ville jag kräkas av min egen fulhet.
Fy säger jag. Fy!

Kommentarer

Anonym sa…
Allt klär en skönhet! Kom ihåg det.
Anonym sa…
jag instämmer med föregående talare... :-D
Anonym sa…
Håller också med de andra! Finns inte en chans att du skulle kunna se ful ut! Gos!
X Man sa…
Och snart krävs det bild på poppisen... så de så ;)
Nisse sa…
Jag tror också att du såg bra ut i den men jag känner igen känslan... hemskt är det att gå omkring och känna sig obekväm, fel och ful oavsett vad andra kan tänkas tycka.
Anonym sa…
Ok, som den fashion-whore jag är måste jag få säga följande: 1.Saker som är ca 10 år gamla kan vara sjuuuukt fula idag och 2.känner man sig inte bekväm tycker inte andra att man ser snygg ut heller. Så det så. *Du* är dock alltid en hunk, bara så du vet, men kombon du+gammeljacka kanske inte är nån höjdare.(Fattar du vad jag menar?!)
Puss! :)
Kim da Costa sa…
Tennis, Varga, Honky - Bless you.
X Man - Bild på vad då?
Nisse - Som vanligt förstod du mig. ;)
Modehoran aka fantastiska Gucci - 1. Jag vet... Jackan i sig är dock inte ful. Den är bara ful på mig för min kropp kan ej bära upp ett sådant tunt tygstycke. 2. I hear ya! Tack. Puss.
X Man sa…
Bild på jackan som var poppis år -96?

Men detta var ju ett skämt som jag kom på från din vårjacka ;)
Kim da Costa sa…
X Man - Ah! Ok. Jag är med. Det kanske kommer en bild. Lovar dock inget.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur