Hårig yngling

Så här var det.
Jag hade bestämt mig för att skaffa en ljusbrun, somrig hårfärg. För att få ett så bra resultat som möjligt (inte för mörkt) blekte jag först mitt hår. Bestämde mig för att låta håret vila i ett par dagar innan jag smällde i nästa färg och har således gått runt med jätteblont hår idag. Jag var på Systemet på lunchen (vin till helgens eventuella picknick) och ungtuppen bakom kassan sa; "Är du över 25?" "Jag är 32", svarade jag och myste inombords. Jag har ju haft lite åldersångest de senaste månaderna. När jag sedan kom tillbaka till kontoret hade min vän/kollega PG dykt upp. Han om någon har sett mig i alla tänkbara frisyrer och färger och nu satt han där mittemot mig och sa; "Asså hallå! Du ser mycket yngre ut när du är blond. 10 år bara... svisch! Borta! Dessutom passar du i det. Det ser naturligt ut på dig".

Alltså blir det ingen ljusbrun, somrig färg just nu. Istället behåller jag min ungdom. Den sitter ju uppenbarligen i håret.

Så nu ser jag ut så här (plus minus tio år...)

Kommentarer

Jerry sa…
Men du, vilken underbar lintott! (;-)
eurofivestar sa…
JA! Hehehe, samma hårfärg som min brorsa hade när han var liten. Ni ser faktist rätt lika ut i ansikte här också. Spooky.
Ninde sa…
Åh va söt du var när du var liten! Fast det är du iofs nu med...;)
Välkommen in i blonda klubben ..
Anonym sa…
Vilken gullig bild! Tänk att man kan se yngre ut med ljust hår... kanske borde blondera mig jag med :0)
Anonym sa…
Naaawww.

Och jag håller med; du ser myyycket yngre ut!

;)
Ponte sa…
Snygg tröja! Inte konstigt att du växte upp och blev en hunk...
X Man sa…
Grattis yngling :)

Jag brukar blonda till sommaren också...

En sak som jag hakade upp på... måste man vara 25 i Sverige för att få köpa vin??
Anonym sa…
så blond var jag också är jag var lite mindre,, eller inte fullt så blond MEN inte långt i från
"Blondes have more fun"
Anonym sa…
Åh vilket ljuvligt barn!
Och du ser ju faktiskt inte ut att vara en dag öfver 25 nu heller.
Kim da Costa sa…
Jerry - Sedan gick det bara utför. :)
Euro - Men du då? När får jag se ditt hår?
Ninde - Tack! :)
Nisse - Du är väl ganska blond? Ut i solen så blir du ännu blondare!
Myra - Nästan lika ung som du. Dock inte lika slank.
Ponte - Tacka mor min. :) Men hunkeriet får du stå för.
X Man - Nej, nej. 20 är det (väl). Men är man under 25 "ska man vara redo med sitt ID-kort".
Henke - Blont hår är det nya svarta!
Tennis - På bilden är jag väl i din ålder ungefär.
eurofivestar sa…
Haha, när du vill sweetie darling.
Kim da Costa sa…
Euro - I helgen. Vi ses i schlagerbaren.
eurofivestar sa…
Snabba ryck :-)
But I am SO not your type, so let me down gently hehe.
Kim da Costa sa…
Euro - I am too old to söla. Kan du vänligen berätta vad min smak är?
eurofivestar sa…
Tall, Dark & Handsome?
Kim da Costa sa…
Euro - Och du är kort, blond och ugly? Haha, det tror jag inte på.
eurofivestar sa…
Hehe. 2 out of 3 :) Du får se vilka 2 det är på lördag. Hahaha.
Nej, men det blir faktist kul att dansa lite. Uppvärming inför Hfors.
kazarnowicz sa…
haha. jag fick höra att jag ser yngre ut med hår än med snagg, och det brukar ju vara tvärt om. men det är alltså likadant för mig, åldern sitter i håret.
Kim da Costa sa…
Euro - Uppvärmning inför söndag trodde jag du menade...
Micke - Ja... Det är mycket man måste tänka på så här på ålderns höst.
eurofivestar sa…
Hehe, nej det blir bara utgång en gång under helgen för mig. Ska jobba både den 30e och den 1a.
Kim da Costa sa…
Euro - I din ringa ålder kan man ju gå direkt till jobbet från krogen.
eurofivestar sa…
Åh. I remember those days :)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur