Tre små ting

I was outmanad by the Ann.

Tre saker som skrämmer mig: Sjukdomar, gapiga ungdomar, sura gubbar.
Tre personer som får mig att skratta: De flesta bloggare bland mina länkar.
Tre saker jag älskar: Musik, mat, män.
Tre saker jag hatar: Jag försöker sluta hata. Finns mycket jag ogillar dock. Mest människor som inte tänker själva. Som trampar i söndertrampade spår utan att reflektera över det.
Tre saker jag inte förstår: Varför han på perrongen igår kastade nån skräpartikel på spåret när han ändå skulle passera en papperskorg. Hur tänker en sådan människa? Nä, nu blir jag hatisk. Shit. Förstår heller inte hur folk orkar hata så himla mycket. Slutligen förstår jag inte hur man kan tycka att det känns fräscht att sitta och tugga på en dödad, nedmald kossa.
Tre saker som finns på mitt skrivbord: Filofax, häftapparat, CD-skivor.
Tre saker jag gör just nu: Bloggar, jobbar, längtar.
Tre saker jag vill göra innan jag dör: Resa mer, känna mig genuint lycklig, sluta be om ursäkt.
Tre saker jag kan göra: Skriva, läsa, lyssna.
Tre saker jag inte kan: Prata, räkna, köra bil.
Tre saker jag tycker att du ska lyssna på: Oprah, universum, ditt eget bultande hjärta.
Tre saker jag skulle vilja lära mig: Prata, använda telefon utan ångest, säga "nej, gå härifrån - NU".
Tre favoriträtter: Min egen veglasagne, ris med indisk sås med quornbitar, potatismos och sojakorv.

Kommentarer

eurofivestar sa…
Har du en Filofax? Finns de fortfarande? How very 80's of you :)
Kim da Costa sa…
Euro - Jag älskar allt som har med 80-talet att göra. Jag stannade i den eran. I am so stuck.
Anonym sa…
jag testade qournbitar i en rätt i stället för kött men det blev inget gott, smakade ungefär som sönderkokt kattmat(??), vet inte om det beror på mig (usel på att laga mat trots 3 år på restaurangskola)
eurofivestar sa…
Det är jag ju med. Men filofax? That's the limit :)

Fast inte har jag en Palmpilot eller Blackberry eller vad det nu heter heller. Jag vandrar hellre runt i förvirring.
Jag gillar det där spänningsmomentet: "Åh shit! Jag har ett möte om 5 minuter som jag helt glömt bort". It kinda adds to the day's excitement :)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur