Apropå mitt förra inlägg

Sebbe har somnat på köksstolen med huvudet mot mitt knä

Jag har en ny kompis. Jag vet inte vad hon heter men hon har en sexårig blandrashund som heter Kajsa. Tjejen bor på min gata och vi träffades första gången häromdagen. Hon är någon typ av rockbrud - svartrockare kanske. Vi sprang på varandra nyss. Hon kom trippande med en påse full av choklad (Marabous frukt & mandel) och öl ("that's my kind of girl" tänkte jag då). Vi umgicks ett tag medan hundarna våra sprang runt, runt och jagade varandra. Trevlig tös. Trevlig hund.

Kommentarer

Nisse sa…
Tös är en gulligt ord... inte använt så ofta. Tösabit är också skojigt att använda.
Kim da Costa sa…
Nisse - Det är ett jätteroligt ord. Jag säger alltid tös och gosse. Ja, till och mer mor och far. :) Och karl och dam. Det ska vara roligt att tala ju! Och skriva. :)
eurofivestar sa…
Åååååå!
That's the cutest picture ever.
That's love, trust, och allt underbart! :-D
Ponte sa…
Du får bli polare med den klämmiga tösabiten, hon har kanske några hotta svartrockarkillkompisar...
Kim da Costa sa…
Euro - Ja :) Så mysigt har vi det varje kväll!
Ponte - Ja, det vore något! Hon verkar homovänlig också (sånt känner man liksom i luften). Dessutom har hon en bedårande pv (antar jag) men han var inte med idag.
Anonym sa…
Ditt ordval är alltid trevlig och spännande. Var vore jag, om inte jag läser din blogg och uppbygger mitt ordförråd genom den. Däremot står flera ord inte i ordboken.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Visitkort och cola