Folk är galna del 143 876

Tänk att det i Europa minns myndigheter som lägger ner tid på att undersöka om en av Teletubbiesarna är gay; "Om opassande attityder uppmuntras måste vi reagera", säger den polska barnombudsmannen. Det anses nämligen vara homofilt av den lila Teletubbiesen att bära handväska (för det är ju det som kännetecknar en homoman? Det eviga bärandet av en damig handväska...)
Samtidigt attackeras homofolk i Moskva. I Stockholm blir en kvinna anställd hos RFSL slagen med en yxa i huvudet. I USA klär sektmedlemmar sina barn i t-shirts med texten "Gud hatar bögar".
Visst är det en charmig värld vi lever i! Och folk orkar ifrågasätta vår årliga parad.

Kommentarer

Anonym sa…
Men skämta med mig!
Faan, vad folk kan var trångsynta.

*suuuuuck*
Miss J sa…
Det äckligaste i din text är att barn kläs i tröjor som det står Gud hatar bögar på, det är vidrigt att vuxna människor är dumma i huvet för sig själva men det är fanimig kriminellt att överföra sina sjuka värderingar på små oförstörda barn. Förresten tror jag Gud är bög och har en snygg lila handväska a la muminmamman.
Kram på dig!
Jerry sa…
Det är väl inte undra på att smygisar och rädsla existerar...
Kim da Costa sa…
Jerppa - Nej. Men det gör ju knappast saken bättre. Nä - ut med alla ur diverse garderober så det blir ordning på torpet!
Anonym sa…
Jag undrar som vanligt vad det är dom är rädda för?

Om nu inte homosexuella blir hetero trots den massiva påverkan de utsätts för så hur skulle då heterosexuella kunna bli homo bara av att titta på en Teletubbi med handväska?

Och hur kan kristna påstå att gud hatar? Ska inte gud vara kärlek?

Jag blir så trött och jag kan verkligen inte förstå vad det är för fel på människorna.
Kim da Costa sa…
Nisse - "Om nu inte homosexuella blir hetero trots den massiva påverkan de utsätts för så hur skulle då heterosexuella kunna bli homo bara av att titta på en Teletubbi med handväska?"
Du är så himla bra!
Anonym sa…
Hoppas min väska var tillräckligt dam annars måste jag köpa en ny sånt. Vi måste oss göra mer synligt inte bara en gång om året.
Men å andra sidan, vi vill ju leva som alla andra och heterosarna gör inga parader för att få mer uppmärksamhet och akzeptans. Kanske är det helt enkelt enklare att projicera sin egen missbelåtenhet och frustration på minoriteter, då känner de sig väl mäktigare. (Eller känner de något över huvud taget??)
Kim da Costa sa…
TLH - Din väska är väldigt macho. Byt genast.
Jerry sa…
kim: Nej, det förstår jag väl, men jag tycker det ändå förklarar varför inte alla har det modet som du har.
Kim da Costa sa…
J - Visst är världen galen då man måste ha "mod" för att våga leva sitt eget liv.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur