Jobbig kund

Jag blev just kallad "lilla gubben" (sagt med en mycket överlägsen ton) av en sådan där jobbig person som vill verka viktig. Som säkerligen skriver menlösa insändare till alla möjliga tidningar och som alltid har en åsikt om allt. Idag hade hon fel beträffande en datingtjänst vi har på menyn, men hon fortsatte tjata med sin gnälliga röst.
Vissa människor är bara jobbiga. Det är bara att acceptera. Om man ignorerar dem ett tag lugnar de ned sig. Sedan tacklar man dem med humor. Det gjorde jag just. Tanten kröp till korset och önskade mig både en trevlig dag + kommande helg. Jag önskade henne lycka till med herrarna.

Kommentarer

Anonym sa…
Hahahaha, du är för skön:)
Ouff vad sådana typer kan göra en ilsk...
Men riktigt bra känns det när man får dem att erkänna sitt fel!:)
Underbart!

Hoppas du får en toppendag!!

/Balder
Ponte sa…
Men lilla gubben, man ska inte slösa energi på döda ting... Dejtingtjänst, det låter spännande, kan vi få lite inside info??
Kim da Costa sa…
Balder - Tack. :) Jag önskar dig en ljuvlig dag också.
Ponte - Vore jag inte fast i tystnadspliktens hårda grepp så...
eurofivestar sa…
Att du orkar ignorerar dem, och sedan kan använda humor mot dem. Det är starkt. :)
Jag skulle nog bara hetsa upp mig i smyg, för att sedan klaga högljutt hos mina andra kollegorna.
Kim da Costa sa…
Euro - Jag har övat hårt! Nu är jag en mästare på att ignorera.
Ninde sa…
Kim: Huvudet på spiken där! Först ignorera, sedan avväpna dem med humor..helt rätt.. :D
Nisse sa…
Finns det folk som kallar andra för lilla gubben? Jag trodde det var förbehållet kvinnor att bli behandlade så. Mycket irriterande med såna människor.
Anonym sa…
Säger som Ninde: huvudet på spiken! Jag hade säkert inte kunnat tackla det så. :)

Tänk att 'lilla' som är så gulligt och ofta används i all välmening (jodå, jag syftar bl a på mig själv), kan vara så nedvärderande.
Men fel(rätt!?) tonläge på 'lilla' så ser jag rött. Haha.
Kim da Costa sa…
Ninde - Ja, jag har kommit på att det är det bästa sättet. Men det tog lite tid.
Nisse - Ja, det gör ju det. På mitt jobb har jag iofs hört betydligt värre saker. Mer om det en annan gång. :)
Myra - Jo. "Lilla" kan ju även vara väldigt rart. Eller så blir det bara oerhört fel.
Miss J sa…
Tell me about jobbiga tanter...
Förstår precis vad du menar, men du är nog så charmig så du fixar vilken gnällmupp som helst.
Kram o trevlig helg

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur