"Music is my life you see"

Jag tycker att Sophie Ellis-Bextor får på tok för lite uppmärksamhet i Sverige så här bjuder jag på lite albumreklam.
Sophie har en mycket trivsam hemsida. Den här fansiten är också värd ett besök.
Hon verkar för övrigt vara en mycket trevlig ung dam. Och såna gillar vi ju skarpt. Annars gillar jag mest Sophies obrydda sångstil + hennes brittiska accent.


Trip The Light Fantastic (2007)
Jag var lite skeptisk i början - hade önskat mig mer diskokänsla. Men efter att ha lyssnar ihärdigt under en veckas tid är detta albumet med stort A. Mycket bra!
Senaste singeln Me And My Imagination är en höjdare (och betydligt bättre än förra Catch You) men bäst gillar jag:
Today The Sun's On Us
If You Go
If I Can't Dance
Love Is Here

Shoot From The Hip (2003)
Album nummer två, som är lite mer pop och lite mindre disko än debuten, blev dessvärre ingen större succé. Singlarna Mixed Up World och I Won't Change You är ju hur bra som helst. Köp för tusan UK-versionen av detta album så ni får den fantastiska Making Music som ej finns med på den europeiska standardversionen. Andra favoriter:
Party In My Head
The Walls Keep Saying Your Name
I'm Not Good At Not Getting What I Want
Read My Lips (2001)
Debutalbumet råkade ligga på jobbet en vacker dag 2001 och jag blev fast efter första genomlyssningen. Ljuvlig popdisko! Förutom singlarna Murder On The Dancefloor, Move This Mountain, Get Over You, Take Me Home och den fantastiska Music Gets The Best Of Me älskar jag:
Lover
Everything Falls Into Place
Final Move

Kommentarer

eurofivestar sa…
Read my lips är underbart. Shoot from the hip stundtals bra.
Det är också hennes brittiska sångstil som tilltalar mig. Väldigt svalt och sexigt. Och det är faktist väldigt få britter som sjunger på "brittiska", de flesta har ju något slags "Mid-Atlantic" grej på gång.
Kim da Costa sa…
Euro - Jag har ju en fetisch för det härliga brittiska uttalet och förstår verkligen inte varför så många väljer att sjunga på icke-brittiska. Töntigt och konstigt!
eurofivestar sa…
Samma här.
I promise to speak posh next time we meet dear.
Oswald sa…
Det är nästan det som gör hela grejen med "If I Can't Dance" på nya skivan!

If I kAAAAAAAAnt dAAAAAAAAAAAAns!

Love, love, love.
Kim da Costa sa…
Euro - Yes, pls do!
Oswald - Håller med. If I kAAAnt dAAAns är som en orgie i British. Underbart!

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur