"Suddenly Monday appears again, where is the weekend? I lost it again"

Ny härlig vecka och igår blev det inte mycket bloggat.
Njöt av solen (mest inomhus i ärlighetens namn) och tog en långpromme med Sebbe och Rille. Jag hade t-shirtpremiär och dagen till ära klädde jag mig i min chockrosa Kylie-t-shirt. Såg fem avsnitt av underbara serien Dirt. Åt vegokorv och pommes. Men mest av allt hade jag ångest efter att ha mördat en snigel. Kvällen innan promenerade jag och Sebbe längs lillstigen som leder från hemmet till hundängen. Jag noterade en jättesnigel med ett jättehus på ryggen som var på väg att korsa stigen och jag tänkte; "rappa på nu, lilla snigel så du hinner över innan någon trampar på dig". 20 minuter senare när vi var på väg tillbaka hem hörde jag plötsligt ett krasande ljud under min högra sko och jag förstod genast. "Å nej!" skrek jag. Det var mycket traumatiskt.
Sebbe har för övrigt upptäckt att det finns myror. De är mycket intressanta. Jag vill inte ens tänka på hur många myror jag trampar ihjäl dagligen.

Kommentarer

eurofivestar sa…
Nååå!
Tänk bara att den är i snigelhimlen, det gick fort, och att det var säkert inte lika traumatisk som att bli uppäten av en av de där spanska mördarsniglarna. Kanske. :-O
Anonym sa…
Rödmyror är från helvetet komna!
Kim da Costa sa…
Euro - Du har nog rätt. Men jag känner mig elak.
Tennis - Aren't we all.
Nisse sa…
Visst är det hemskt. Jag brukar lyfta bort dom från vägen.
Kim da Costa sa…
Nisse - Ja. Och onödigt. Men lyfta - det vågar jag inte.
Anonym sa…
usch, jag brukar få ångest när jag dödat en liten liten gråsugga:(
Anonym sa…
Vad är Dirt?!
Vad missar jag?!
Och framförallt, hur hittar jag det?:)

Mmm förstår att snigeläventyret var traumatiskt.
Jag och sönerna såg myrmobbaren för ngn vecka sedan och nu har jag lite problem med myror, de är ju svåra att inte trampa på liksom.

Känslomässig städning är nog jättebra.
Stärkande.
Själv kör jag väl ngt liknande, städar sånna lådor där det varit irriterande stökigt länge bara för att visa att JAG gör det för ingen annan gör det juh... Suck.

/B
Kim da Costa sa…
B - Dirt hittar jag på nätet... Men såg just att det börjar på TV400 snart.
Städa på du, det är bra för själen.
Kram.
Anonym sa…
Nu vågar jag ju inte komma och hälsa på!

;)
Kim da Costa sa…
Myra - Du får se till att ha högklackat på dig så jag ser dig.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur