To do ledig dag nummer 3

Om jag publicerar en to do-lista igen kanske lata jag faktiskt får något gjort idag.

- Ring Lindexmannen och be om bilder + ev. filmen*
- Ring tandläkaren* (stängt, lämnade meddelande)
- Ring veterinären* (fick tid imorgon)
- Boka tvättstuga
- Tvätta om det fanns ledig tid (håller på)
- Leta upp det där scriptet (hittade ett annat)
- Köp två frimärken och posta de där två blanketterna som legat på köksbordet i veckor
- Klipp Sebbes klor
- Avlägsna tovan bakom Sebbes högra öra
- Bada Sebbe efter långpromme
- Dammsug (köket)
- Påbörja golvskurandet med den nyinköpta gammaldags skurborsten (köket)
- Ring MM om kvällen
- Diska
- Handla mat (salladsfri dag)

(Fet stil: utfört)
*Observera att jag, som har telefonskräck, började dagen med att ringa tre samtal!

Kommentarer

Ponte sa…
Det låter som en fullmatad dag, glöm inte att vila en timma i soffan, det brukar göra gott...
Anonym sa…
Då är du ju fullbokad, som ponte sa, glöm inte att vila.
Anonym sa…
Klippa klor verkar så himla svårt...
eurofivestar sa…
Jag vill också vara ledig! Gaaah! Se nu till att filma Sebbe efter badandet :-)
Anonym sa…
Så om inte jag ringer, så ringer inte du? Jag har också telefonskräck. Det betyder väl främst en sak. Ingen av oss kommer att göra karriär som telefonförsäljare.
Aronson sa…
Yeah, keep them fetstilar coming...

Och hot dejt i kväll?
Ponte sa…
Vad är det för problem du har som du behöver hjälp av en veterinär med?
Kim da Costa sa…
Ponte - Det blir inte mkt vila idag... Och veterinären ska ge den (marginellt) hårigare av oss en spruta.
TLH - Jag snabbvilar med en kopp kaffe just nu.
Honk - Nja... Jag är mest rädd att klippa för mycket.
Euro - Jag ska se vad jag kan åstadkomma!
Jontas - Haha. Precis som när två ultrapassiva homofiler hamnar mellan lakanen.
Aron - Ingen het date. Men fetstilen keeps on coming.
Anonym sa…
Jag är imponerad, bara två uppgifter kvar.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Frustrerad tjur