Vi gillar inte stressmoment

<--- Att klämma på Sebbes tassar är oerhört avkopplande.

Eftersom jag lätt blir stressad nuförtiden och i och med att jag redan gått in i den där berömda väggen en gång (för snart två år sedan) försöker jag minimera alla situationer/saker som stressar mig. Mitt bästa tips är; sluta kolla mailen.
Tidigare kollade jag min inkorg (eller snarare inkorgar) stup i kvarten. Nu gör jag det bara några gånger om dagen - och endast på arbetstid. Kvällar och lediga dagar låter jag helt och hållet bli. Mycket bra knep. Rekommenderas.
En annan grej jag börjat med är att eftersom jag blir förvånansvärt stressad när städ.. förlåt lokalvårdaren
(en mycket trevlig kvinna) kommer till kontoret och far och flänger som en vind från väst tar jag numera lunch direkt när hon kliver innanför dörren. Jag ger mig ut på stan och strosar och filosoferar tills hon är färdig.
Ett tredje tips; lyssna inte på radio (annat än kanske Lugna Favoriter - laidback och bra). Radiopratarna är så oerhört hysteriska och gapiga=hög stressfaktor (för att inte tala om all eländig rapmusik som spelas överallt).

Det var dagens tips det.

Kommentarer

eurofivestar sa…
Ja. Den läxan lärde jag mig för 2 veckor sedan.
Jobbmejl ska egentligen bara kollas på jobbet, men det är svårt. Det är ju som knark. Tänk om någon viktig har hört av sig. Tänk om jag missar något viktigt! Så tyckte jag innan. Inte nu längre. Jag stänger också gärna av mobilen ibland.
kazarnowicz sa…
När det gäller radio rekommenderar jag SR:s Mozart-kanal. The shit när man ska jobba!
Anonym sa…
Ja det där att klappa och gosa med en vovve har jag hört ska vara riktigt bra mot stress. Måste skaffa en liten hund tror jag. :-)
Nisse sa…
Mycket bra tips. Jag brukar också strunta i att sätta på mobilen på kvällar och helger och det är skönt. Men lite småstressigt på måndagmorgnar när det dyker upp 17 st sms på en gång. Men nån gång kanske folk lär sig att jag inte har den på då.
Anonym sa…
Hästryggen, Kim. Hästryggen!

:)

( Fast något säger mig att det kanske inte är lika avstressande för dig som för mig. ;) )
Anonym sa…
usch ja, jag pallar inte med radiopratarnas hurtighet definitivt inte morronprogram (typ radio citys morrrrronprogram)
Anonym sa…
vem gillar det :(
Yoga säger jag bara och guidade meditationer (dumt är bara att jag somnade vid alla meditationstillfällen som jag försökte hittills, men även det är en form att bli av med stressen)
Ponte sa…
Du får gosa med Sebbe, han är inte så lättstressad. Möjligen när mopsen Ove är i närheten...
Kim da Costa sa…
Euro - Lille vän. Du var så bedrövad då. Det skar i mitt hjärta.
Micke - Måste kolla den kanalen. :)
Honken - Alternativt hårig sambo.
Nisse - Så långt har jag inte kommit ännu. Å andra sidan ringer min telefon mycket sällan.
Myra - Jag kan tänka mig att det är avkopplande. Åtminstone om man kan rida. Annars blir nog effekten den motsatta. :-|
Henke - Nej, ALDRIG radio på morgonen. Hu så hemskt.
TLH - Ja... Jag SKA testa yoga nångång. Kan funka på mig.
Ponte - Uffe! Mopsen Uffe! ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Visitkort och cola