12 miljoner föräldralösa barn + kommersiell popmusik

Nu har jag slappat i soffan med mitt rödvin. Kände mig så oerhört manlig idag att jag ville balansera det hela lite. Därför såg jag på Kylie och Madonna på DVD. Naturligtvis fällde jag en tår. Det finns en låt med Madonna som alltid får mig att gråta; Live To Tell naturligtvis. På Confessions Tour är det sååå vackert när de där eldarna slår ut och bibelcitatet kommer fram och klockan som räknar hur många barn i Afrika som är föräldralösa pga Aids stannar på 12 000 000! TOLV MILJONER! Jag blir så berörd och jag bara gråter. Se själv. Madonna is da shit. Och tänk att i USA fick denna del av konserten ej sändas. Den var på tok för provocerande då Madonna "hänger" på ett kors. Vilket skämt.

Kommentarer

Anonym sa…
berörande
Jerry sa…
Det glädjer mig att läsa om Madonna... (;-) Jo, den berör verkligen...
Anonym sa…
Madonna när hon är som bäst. Tack för de fina orden på min blogg! Jag blev väldigt glad. Angående Madonnas solbränna i Ray of Light - jag håller givetvis med. Men annars ser hon alltid sval och blek ut.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur