Not connecting people

Nope. Ingen uppkoppling hemma och jag är rosenrasande.
The story so far:
Internet släcktes ned för två dagar sedan. Jag ringde Comhem (vars telefonköintro är enerverande långt) och fick veta att det "jobbas på problemet". Elva timmar senare ringde jag igen och blev ombedd att hämta ut ett nytt modem, vilket jag gjorde igår, i fucking Liljeholmen. Väl hemma kopplade jag in det nya modemet och väntade. Och väntade. En timme senare ringde jag återigen Comhem och drog ut och stoppade in kablar som jag blev ombedd att göra, dock utan resultat. "Det kan ta upp till 24 timmar", pep de. "Jaha, så varför står det en timme i er folder?" rasade jag. De hade inget svar på den frågan.
"Återkom i morgon" avslutades samtalet med. I morse: fortfarande bara en massa blinkande lampor. Har jag inget bredband när jag kommer hem i eftermiddag kommer jag rasa som jag aldrig rasat förr. Och två dagars arbete ska de kompensera mig för. Och ett projekt som är på vippen att gå upp i rök.

I-landsproblematik, jag vet, men jag både jobbar och lever på nätet.

Kommentarer

eurofivestar sa…
Andas. Andas.
Det kommer att gå. Ring om det behövs. Kram.
Jerry sa…
Jag hade ComHem tidigare men böt till Spray (numera Glocalnet) och efter det så har jag väldigt sällan problem med uppkopplingen. Med ComHem var det oftare och trögare...

Hoppas du kommer ut i em. KRAM!
Anonym sa…
Men gud vad irriterande... RASA! VET dom inte VEM DU ÄR eller!?
Ponte sa…
Här kommer en riktigt stor och varm lugna ner dig kram, Kim darling...
Anonym sa…
Klart du ska vara förbannad. Det är ju ditt jobb det handlar om. Sånt ska fungera. Visst kan det bli ett kortare uppehåll men inte i flera dagar när man bor mitt i en storstad.

Jag håller tummarna!
Ninde sa…
Gud vilka strulpellar! Och det där med "det kan ta upp till 24 timmar" ska jag också börja dra till med när jag klantat mig på jobbet. Blir säkert jätteuppskattat. *ler cyniskt*

Håller tummarna för att de fixar det snart!
Miss J sa…
Skicka faktura på dina uteblivna inkomster till comhem, skulle jag ha gjort iaf. "Rasa" trodde jag man bara gjorde i kvällstidningarna. Finns inget som irriterar en så mkt som strulande uppkoppling, varken krig eller fågelinfluensa är värre (sympatirasar lite här känner jag)
Trevlig helg hoppas jag du får trots allt.
Kim da Costa sa…
Tack alla för ert stöd! Uppskattas.
Anonym sa…
Ett helvetes liv.
Om du vill kan jag ordna ett ljudisolerat rom där du kan skrika ut frustrationen.
Efteråt skall du se att allt har ordnat sig.
Han där uppe hör kanske skrik?

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur