Sval lunch

Jag tillbringade halva lunchen på... Ica. Där var så svalt och tyst och jag slapp alla jobbiga människor från kontoret. Som en förvirrad tupp kryssade jag mellan hyllorna. Fram och tillbaka. Mellan varven talade jag i mobilen. Men mest låtsades jag titta på varorna som på just denna Icabutik står extra prydligt uppradade. Läste lite på förpackningarna, mest för att fördriva tiden. Enbart för att fördriva tiden. Vid kassan var det köbildning pga kassaapparatsdrama. Det gjorde mig ingenting. I vanliga fall hade jag blivit hyperstressad men nu stod jag bara där. Naturligtvis jobbade där en hunk. "Du får göra vad du vill med mig", sa jag till honom. Fast inte högt så klart.
Nu är jag tillbaka på jobbet. En fläkt surrar i bakgrunden. Dörren är stängd. Bulgursalladen uppäten. Stora skärmar är äntligen uppsatta framför fönstren mot korridoren. Jag vill ha lugn och ro på arbetsplatsen. Är på tok för gammal för stoj och stim.

Jag fick ett mail som började så här: "Goddag härliga vän..." och det gjorde mig så glad. Är det inte ett underbart sätt att inleda ett brev?

Kommentarer

eurofivestar sa…
Jag kan tillbringa en halvtimme på ICA. Men mest för att jag har beslutsångest och har ingen aning vad jag ska äta.
Nästa gång du känner dig så där, att du vill bort bort bort, slå mig en pling så går vi och äter veggo-libanesiskt.
Kim da Costa sa…
Euro - Jag har oftast bestämt i förväg vad jag ska handla. Ibland har jag till och med en lista med mig. :-O

Vegolib låter alldeles fantastiskt gott!
Ponte sa…
Hallå härlige Kim
bulgursallad, mums!
Aronson sa…
Du måste byta jobb, Kimman. Du har varit där alldeles för länge!

Jag hoppas för övrigt också på en lunch nån dag... =)
Ninde sa…
Undrar hur många "kunder" som bara tagit sin tillflykt till svala affären...

..och nu blev jag också sugen på bulgur.. ;)
Kim da Costa sa…
Ponte - Härlige du! Bulgur ska vi leva på i sommar.
Aron - Jag vet... Men vad ska jag göööra?
Ninde - Konstigt nog var det rätt folktomt på Ica. :)
Anonym sa…
Kunde du inte lagt dig i kyldisken och blivit räddad av hunken!? ;)

Affärer är perfekt att besöka under varma sommardagar. Här har dock sommaren försvunnit. Regnar mest, och blåser otrevligt och kallt. :(
Var tog min sommar vägen?
Anonym sa…
e de så varmt i sthlm? Här bara regnar det,,
Anonym sa…
ååh jag brukar ha en förmåga att göra likadant. Gå in nånstans för att svalkas. Var på Kreta förra veckan och sista middagen skulle ätas i hettan. Vad händer? jo, de finns ingen inneservering nånstans! Jag svettades ihjäl över en varm macka.
Kim da Costa sa…
Myra - Det hade ju varit något! De har inga "vanliga" frysdiskar. Bara sådana där moderna skåp. Jag kan ju ställa mig i ett och se vad som händer...
Henke - Igår varmt. Idag inte så varmt + regn.
Karies - Hoppas du svalkade dig med en kall öl.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur