Tandläkardrama

Så jag började dagen med att gå till tandläkaren. Hade ont i natt. Det konstiga var att jag hade ont både i över- och underkäken. Det visade sig att jag inte hade några hål - däremot en tandköttsinflammation. Ursprungligen bokade jag min tandläkartid för att en bit av en rotfylld tand lossnat men den ville de inte göra något åt idag. Är det inte märkligt att när man ringer och bokar en tid "för att jag vill få en rotfylld tand lagad" eller "jag har ett hål som jag vill få lagat" - att man ändå alltid bara får komma på undersökning för att därefter boka en ny tid för att få felet åtgärdat!? Om man vet vad problemet är, kan man inte åtgärda det direkt då? Är det ytterligare ett sätt att suga åt sig cash? Eller vad!? Mycket irriterande. Speciellt då man, som jag, inte kan gå ifrån jobbet hur som helst utan måste ta ut semestedagar för sådana här saker.

Nu ska vi strosa ner till Söder. Ikväll berättar jag om fågeldramat.

Kommentarer

Anonym sa…
Hoppas att tandköttet snart känns bättre raring!
eurofivestar sa…
Riktigt irriterande. Ja, det är våra pengar de vill åt...
eurofivestar sa…
Men skönt att det inte var något hål. Lite munskölj och vips, då borde problemet vara borta lagom till helgen... ;-)
Anonym sa…
Visst är det mer än konstig att få inget lagrad så som man vill. Om inte alla tandläkare är så, byt den.
Ninde sa…
Din stackare! Lider med dig. Tror de är sadister rätt o slätt. Varför göra det enkelt o plåga oss en gång när de kan dela upp plågan o öka ångesten? Hoppas du får en bra röd dag iaf.. :)
Kim da Costa sa…
Honken - Tack, det hoppas jag också för det gör verkligen ONT!
Eurodear - :( Som om det inte vore dyrt nog att gå till tandläkaren! Hoppas jag är fräsch till helgen. JA!
TLH - Detta var inte min ordinarie tandläkare. De hade så lång kö på det stället så de skickade mig vidare. Men det har alltid varit likadant på ALLA ställen. :(
Ninde - Tack, du vackra kvinna.

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur