"Reflections"


Sandra "Reflections" +++++

Precis som Kim Wilde släppte tyska 80-talspuman Sandra nyligen ett album med uppdaterade versioner av sina största hits (de ligger båda på EMI). Till skillnad från fru Wilde har fru Lauer inga nya låtar med på skivan. Hon har heller inte spelat in sången på nytt (förutom på Everlasting Love som för övrigt fått en helt ny såsig skrud) utan det är bara musiken som är nyproducerad. Först ut är Around My Heart som klär sig väl i en blippbloppig synthkavaj. Likaså Stop For A Minute - även om den känns något platt. Varken Maria Magdalena eller In The Heat Of The Night är särskilt fantasifulla. Heaven Can Wait känns även den något plastig men inget förstör en bra popdänga. Tyvärr har de plockat bort de härligade di-di-dii-di-di di-di-di-di-ljuden som finns i sista refrängen i originalversionen. Detta stör mig hårt. Innocent Love har fått en rätt cool ny dress som jag först tyckte verkade gå i otakt men jag vande mig snart.
Bästa låten är i mitt tycke Secret Land (min personliga Sandra-favorit) men bästa uppdateringen tycker jag att Around My Heart har fått.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur