Tidig morgon på jobbet


Bilder två veckor in i stambytet.
Även om jag har trevligt hos Hundvakten (you know, tihii) så längtar jag hem så klart. Hemmet är guld värt. En gång var jag både bostads- och arbetslös. Det var en hemsk, hemsk tid.

Sebbe har fått börja äta igen. Små portioner ris. Han är mycket pigg och glad med tycker inte så mycket om att promenera och han har inte fått igång sina regelbundna toavanor, vilket stressar mig.

Det känns som jag fått ett nytt liv - ett svenssonliv! Och det känns ganska lovely. Allt beroende på att jag för första gången i mitt liv jobbar regelbundna kontorstider. Har jobbat här på UTV länge och väl men oftast arbetat kväll på detta dygnetruntöppna kontor. Tack vare min gå-in-i-väggen-tid förra året har jag lyckats ändra mina arbetstider. Det känns konstigt men skönt.

Hoppas alla får en härlig dag.

Kommentarer

Anonym sa…
Fint kakel!
Ha en härlig dag du också! :-)
Nisse sa…
Svenssonliv har sina fördelar. Om inte annat kan man göra nåt riktigt osvenssonaktigt ibland och känna sig spännande.

Hoppas du och Sebbe också får en riktigt bra dag.
Torpan sa…
Tänk vad mycket regelbundna tider kan göra egentligen. Jag ser fram emot det så himla mycket vissa dagar när mina tider hoppar o har sig från dag till dag som allra mest...

Inte för att jag läst din blogg jättelänge, men en period med svenssonliv verkar ju funka bra för dig, du verkar lugn o mer harmonisk än du beskrivit dig själv i tillbakablickar. Mer svennson åt folket! :)
Ninde sa…
Ibland känns det liksom som om man behöver vissa fasta hållpunkter att navigera efter i sin förvirrade tillvaro. Som fasta jobbtider, träningstider osv. Till viss del är vi nog alla vanedjur även om vissa av oss kämpar emot det :)
Anonym sa…
Schysst att du trivs med dina rutiner.

Har'u vari' över och frågat om socker än?
Med tanke på kommentar under 'fönstertittare'. *s*

Kramar till dig.
Kim da Costa sa…
Honky - Eller hur! Är själv mycket nöjd!
Wildcat - Visst är det så! Det "busiga" blir ju ännu busigare då.
Torpedo - Hmm.. är det så!? Måste känna efter hur det är med the harmony level :)
Ninde - Jo, någon fast punkt måste man ju ha, annars blir man lätt förvirrad... (Har hänt).
Myra - Socker.. hmm.. kanske borde be om något mer vågat ;)
Kram tillbaks.
Anonym sa…
Grädde? ;)
Kim da Costa sa…
Hahaa. Jag visste väl det!
Eller kanske ska jag komma dit med kläderna på sniskan och flämta; "ursäkta, har ni glidmedel?"
Anonym sa…
Hahaa!
Jag TÄNKTE skriva glidmedel, men började lite snällt med grädde!
Hade glidmedel som nästa förslag. *asg*

Kläderna på sniskan är bara ett plus i kanten. ;)
Kim da Costa sa…
Då så, glidmedel it is!

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur