Jag har mycket jobbig musarm just nu. Oerhört irriterande smärta. Ska försöka att inte slyna vid datorn hela denna lediga dag. Det kommer bli en kamp men jag ska göra mitt bästa.
Aron - Jag funderar på det... Honky - Jag har missat Oprah i flera dagar :( Ninde - Ingen Nisse framme här inte ;) Här SLYNAS inte vid datorn.. Henke - Han är fin.. men bestämd. Walentine - Ner på knä, gosse!
Här hoppar vi som vanligt mellan ämnena, så nu ska jag tipsa om någonting ljuvligt som jag lagat under veckan. Aj, så smarrigt! Först och främst: fyllda paprikor . Jag hade inte lagat denna underbara rätt på många år men väninnan kom över och hon var sugen så vi lagade tillsammans enligt hennes recept. – Så stora paprikor som möjligt. Jag gillar egentligen inte röda men i ugn blir de ljuvligt ”köttiga” och utan den där stickande smaken som röd paprika ofta har. Avlägsna kärnorna och fyll sedan paprikorna med en sörja gjord på: – Valfri mjukost, krossad tomat, champinjoner i små, små bitar (jag vill slå ett slag för burkchampinjoner – jag älskar dem!), schalottenlök, gröna oliver (även dessa ingredienser i små, små bitar), kapris, hackad vitlök, en påse tacokrydda. Se till att sörjan inte är för lös. Toppa med riven ost och sätt på locken. In i ugnen i 200 grader i ca 45 minuter. Sedan är det bara att njuta. Soppa hör hösten till! Jag har även lagat en ny va...
Jag behöver ett nytt jobb. Vänligen ge mig ett. Jag är mycket lojal och arbetar hårt, vilket jag också vill ha något för (till skillnad från min nuvarande situation). Jag är bra på att samarbeta men sköter helst så mycket som möjligt på egen hand. Språk, grafik, layout, webbdesign, miljöfrågor, musik och det mesta som är arty är sådant som ligger mig extra varmt om hjärtat. Min styrka är kombinationen av ok teknisk läggning, ett konstnärligt öga samt uppfinningsrikedom. Jag är inte stresstålig och jag kan inte ha alltför många bollar i luften * . Jag kan inte räkna och jag vet ingenting om sport. Lär mig dock snabbt och lätt (nja, kanske inte att räkna). Jag önskar arbeta dagtid, vissa helger är ok. Kvällstid fungerar också om arbetsplatsen är hundvänlig. I stockholmstrakten. Vid långtidskontrakt kan jag tänka mig att flytta. Jag är ett kap. Kontakta mig på kiremik@gmail.com Kim Milrell Denna ansökan är aktuell så länge detta inlägg ligger kvar i denna blogg. *Den som myntade detta ...
Nu är jag hemma och nu är jag ledig och jag har bestämt mig för att gå på konserten imorgon. Laddar lite med samlingen Ladies & Gentlemen. Här; den finaste biten George Michael gjort - I Can't Make You Love Me.
Kommentarer
Sköt om musarmen, värme och vila från datorn lite.. :)
Kim, kan vi ingå partnerskap så jag får adoptera vovven! Ja, lite är de ju för din skull också, tihihi
:)
Honky - Jag har missat Oprah i flera dagar :(
Ninde - Ingen Nisse framme här inte ;) Här SLYNAS inte vid datorn..
Henke - Han är fin.. men bestämd.
Walentine - Ner på knä, gosse!
;-)