En orgie i bilder

Glädjeruset har inte riktigt lagt sig ännu men jag hoppar åtminstone inte runt i soffan längre (befinner mig i och för sig på jobbet nu och här finns ingen soffa att skutta runt i). Här kommer min sammanfattning:- Otroligt underbart med rejäla skrällar. Jag var alldeles tårögd när Måns Zemmerlöw gick till final med sin underbara "Cara Mia". (Att den i introt + refrängen påminner mycket om Shirley Clamps "Ärliga blå" gör mig inget eftersom låtskrivaren är densamme). Det kommer gå bra för honom i finalen; en massa röster från a) tonårstöser b) schlagerfjollor c) refrängälskare. Dessutom kommer de många rocklåtarna (Andreas Johnson lär väl också komma till final) ta ut varandra.- Som jag skrev tidigare; jag är enormt trött på allt som har med Alcazar, Andreas samt Magnus att göra. Och jag är tydligen inte den ende eftersom båda gossarna fetfloppat. Dessutom har jag väldigt svårt för falsettsång.- Sebastians låt växer. Lyssnar inte på sådan musik men den här låten kan faktiskt komma att spelas i mitt hem. Dock måste jag erkänna att hade inte Sebastian varit så gudomligt vacker hade jag ju inte gett låten en andra genomlyssning ens.
- Nannes popularitet tycker jag har överdrivits hela tiden. Jag menar; hon har ju alltid varit lite för udda för medelsvensson (tänk "Avundsjuk" och "Evig kärlek"). Det var först med "Håll om mig" hon blev en smula folklig. Tycker dock hon gjorde ett kalasnummer och jag tycker mycket om "Jag måste kyssa dig".
- MissMatch var trista live och föll snabbt i glömska.
- Sheida var bara udda fåglar - and I don't mean that in a good way trots min förkärlek för det udda.
- The Attic feat. Therese får en skön klubbhit. Gillar verkligen Therese som dessutom sjöng bättre än någonsin.
- Sonja Aldén sa mig inte så mycket trots att jag älskar ballader. Jag tror att Sonja och Shirley Clamp egentligen är en och samma (trans-) person.

Hittills bästa delfinalen.

Kommentarer

Jerry sa…
Jag gillar din analys förutom detta med Sonja... hon var bäst igår.
Anonym sa…
jag såg inget av det, men måns o sebastian är söta pojkar.
Anonym sa…
Absolut bästa delfinalen! :-)
Aronson sa…
Jag älskar falsettsång!

Däremot hatar jag visksång. Men det är en helt annan historia...
Oswald sa…
Andreas har ingen rocklåt...han har typ en Karl Martindahl/Johan Becker-dänga.

tror absolut att Måns har en chans på topplacering i Globen, men man kan nog inte jämföra The Arks fanbase med Sebastians.

Glamrock och radirock må låta samma för en discofjolla, men jag tror ändå Ola&Co fortfarande måste räknas som största favoriterna. :)

Håller med dig om Magnus (trots att jag äääälskar låten). Hans framträdande var oinspirerat och kändes inte skoj alls.
Anonym sa…
Och till höger om Måns syns Carolas körsångerska från förra året...

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Frustrerad tjur