Min personliga assistent/butler/slav

När jag kom hem från jobbet satt Sebbe och herr Hundvakt ute på gården och väntade. Sebbe sov borta i natt nämligen. Nu ligger Hundvakten och sover på soffan och Sebbe i sin tur sover på köksgolvet. Börjar undra om båda två var ute och klubbade i natt - de verkar lika trötta.
Hundvakten är även min alltiallo. Det var han som lagade dammsugarsladden (som Sebbe bet av). Han brukar alltid hitta något att skruva ihop hemma hos mig. Idag fick han byta glödlampa i den jobbiga lampan i hallen. Man måste skruva isär den och hålla på så det är tur att den nya energisnåla glödlampan - enligt Hundvaktens beräkningar (jag kan ju inte räkna) - ska hålla i tre-fyra år!
Jag skrattade hursomhelst åt det faktum att alltid när jag ger Hundvakten ett arbete att utföra hittar han alltid "extrauppgifter". "Det blir så när man har prestationsångest", sa han.

Vid närmare eftertanke förtjänar han faktiskt en tupplur på soffan min.

Kommentarer

Ponte sa…
"hantverkare" är ju alltid trevligt att ha sovande på soffan...
Jerry sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jerry sa…
Han förtjänar inget mer dårå? (;-) hehehe
Anonym sa…
Åh, jag HATAR att byta glödlampor.. kan verkligen inte! Slutar bara med att jag struntar i det för att jag tror att jag ska få en stöt och dö.
Behöver också en posh butler. Får ringa Maid in Stockholm, var det så du fick tag på din!?
Kim da Costa sa…
Ponte - O ja!
Jerppa - Nej. Där går gränsen.
Tennis - Han hittade faktiskt mig! På Qx i maj år 2003.
Ponte sa…
Säger som i Agatha Christie böckerna, "det är så svårt att få tag på bra tjänstefolk nu för tiden"
Kim da Costa sa…
Ponte - Hahahahahahaha! Så himla sant!
eurofivestar sa…
Din hundvakt är en alldeles fantastisk person. Make sure you take care of him :)
Kim da Costa sa…
Euro - Ja, det är han. Och jag är mkt rädd om honom. Jag mutar honom ofta med skivor. När vi lärde känna varandra hade han 5 cd-skivor i hyllan. Nu snarare 500.
Nisse sa…
Vad trevligt det är med människor som gärna fixar saker. En sån skulle alla ha. :0)

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur