Vi ses vid Zinkensdamm

Eftersom homofobin frodas, både i Sverige och utomlands, och folk på allvar inte verkar förstå att en människa bara önskar få kära ner sig i en karl/dam, hur han/hon vill, och då ha samma rättigheter som någon Lars-Gunnar och Britt-Marie, har jag nu bestämt mig för att gå på Sthlm Pride i år. Jag övervägde som bekant att resa bort istället eftersom jag inte hade särskilt kul på förra årets festival. I år går jag dock inte dit för att ha kul, utan snarare för att stödja mina ljuva bröder och systrar i fjärran land. Inte så fjärran förresten. Det räcker med Polen, Lettland & CO.
Så - vi ses i parken. Både snyggare, gladare och mer politiska än någonsin.

Kommentarer

eurofivestar sa…
Hurra hurra!
Anonym sa…
homofobi känns så vansinnigt förlegat. vi pratar ju om människor och kärlek, det borde räcka så!
Kim da Costa sa…
Euro - You little lovely boy!
Varga - Very 50-tal.
Aronson sa…
See ya in da Park!
Ponte sa…
Yes Yes Yes YES, det var ett bra beslut Kim darling, här ska Prajdas så det ekar på andra sidan Östersjön!
Kim da Costa sa…
Aron - Yeah! And at the preparty.
Ponte - Verkligen. Och du ska visa upp dig riktigt ordentligt.
Ponte sa…
Ska jag visa upp mig spritt språngande naken, utan en tråd på kroppen eller fullständigt avklädd??
Kim da Costa sa…
Ponte - Du kan ju avlägsna ett plagg för varje öl.
Nisse sa…
Du får säkert jättekul i år och du gör det ju för den goda sakens skull så det kan väl inte bli bättre.
Kim da Costa sa…
Nisse - Jag hoppas det :) Inga förväntningar alls. Då kan det ju bli oväntat härligt!
Anonym sa…
Hejja dig! Och mig! Som tillhör den aspackade men ack så glada skaran brudar på stora flak! Ses på barikaden då darling...

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Madonna Topp 50 #38

Frustrerad tjur