Låt mig vara

Jag hatar att få besök av finsktalande Jehovas.

Kommentarer

X Man sa…
Mej spelar det ingen roll vad de pratar för språk, jag hatar alla besök av Jehovas vittnen. Och alla andra som försöker sälja eller dela ut propaganda vid min dörr.
Anonym sa…
Vid sådana tillfällen brukar jag utnyttja vaktinstinkten hos mina hundar. *ler elakt*
De som aldrig får skälla vid dörren annars, blir som tokiga då jag trissar dem lite. Och genast backar folket undan och jag kan med ett påklistrat genant leende slå igen dörren.
'Sorry, I can't hear you', liksom. Hehe.

Nackdelen med att det tar en dag eller två att få hundarna att sluta stormskälla vid dörren, är det faktiskt värt. *s*
Kim da Costa sa…
X Man - Jag förstår. Jag har faktiskt ingen erfarenhet av andra än finsktalande. Konstigt nog.
Myra - Du är en huligan. Inte konstigt att du flyttade till UK.
Tihihii.
annen sa…
Haha! Kommer att tänka på ett inlägg jag skrev: http://annensblogg.blogspot.com/search?q=undanbedes
X Man sa…
Kom just på att jag faktiskt oftast har blivit störd av svenskspråkiga jehovas vittnen... kanske för att vi inte är så många svenskspråkiga i det här landet..

En gång för länge sedan när jag bodde i en radhusetta hade jag faktiskt 2 finskspråkiga vittnen bakom min dörr... de började predika något och jag avbröt dem med att säga att jag inte är intresserad... Sen började de undra något om min tro, varefter jag sa att jag inte tror på någon Gud egentligen. Min katt råkade hoppa upp i fönstret och så frågade om jag inte undrar varifrån min katt har kommit osv (hänvisade på något religiöst) ;) Jag sade med ganska hög röst att: "JAG ÄR INTE INTRESSERAD" efter det hade jag inte på länge problem med dem. Nu efter ca 1 år i denna bostaden har jag inte blivit besvärad, men det kanske beror på att jag inte öppnar dörren för något oväntat besök, för alla som kommer på besök har på förhand frågat om det passar... Nån gång kan det hända att jag öppnar, men sällan.
Anonym sa…
dem kom till mig också i dag, öppnade aldrig dörren,, hehe
Anonym sa…
Det slog mig just att de aldrig varit här...
Kim da Costa sa…
X Man - Jag har aldrig öppnat dörren om jag inte väntat besök. Men nu springer vofsing fram och skäller när någon rafsar på dörren så jag kan inte gömma mig längre. :(
Henke - You go girl.
Honky - De kommer snart ska du se... ;)
Anonym sa…
WTF!?
Huligan för dig, va.


Här kallar jag dig cOOling, och så får man se det här!
*sticker näsan i vädret*

*s*

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens ord

Frustrerad tjur